Onzichtbaar aanwezig.

 “Geen kind is zo aanwezig als een kind wat wordt gemist”

Soms voelt het alsof ik in 2 werelden leef.  Werelden die niet aansluiten aan elkaar. Bizar hoe dat gaat.  Van intens verdriet naar puur geluk.  Foto’s van de jongens die overgaan in foto’s van Annelin.    

Rouwen doe ik nog steeds.  Elke dag.  Geen idee wanneer dat voorbij is. En misschien wil ik ook wel niet dat dat stopt.  Rouwen is meer dan alleen pijn.  Het kan soms ook erg fijn zijn.  Fijn om weer even terug te zijn in het moment van destijds.  Even weer samen zijn. Het verlangen is groot naar nog 1 kus, nog 1 knuffel..  Wetende dat het slechts een wens is die niet uit gaat komen.  

Maar elke dag die voorbij gaat is een dag dichterbij annelin.  

Ruim 38 weken in de buik en slechts 3 dagen buiten de buik is ze bij ons geweest toch heeft ze een onuitwisbare indruk achter gelaten.  Een vechter was ze.  Een mooi mooi meisje die klaar was voor het leven maar het niet mocht ondervinden. . Ze wordt gemist,  niet alleen door ons.  Ook door rowan,  ook door haar opa’s en oma’s,  haar oom en tante..  En door veel mensen met ons.  

Veel mensen zijn wel klaar met dat rouwen van mij,  dat weet ik  Maar inmiddels weet ik dat rouwen geen tijd kent.  Of je je vader,  moeder partner of kind verloren bent,  het doet goed hen te blijven benoemen omdat ze dan door leven.  Het is zo belangrijk de mensen waarvan je houdt te blijven benoemen,  zodat ze niet vergeten worden. 

Ik praat graag over annelin.  Ik vind het op de een of andere manier belangrijk dat ze genoemd blijft worden,  haar naam wordt uitgesproken.  Je mag me alles over haar vragen ondanks dat het verdrietig is zal ik met een glimlach antwoorden.  Een glimlach van trots.  Een glimlach van dankbaarheid dat ze onderdeel is van mijn leven..  Want trots..  Ja dat ben ik absoluut.  
Lieve mensen laten we alsjeblieft iedereen op zijn eigen manier rouwen,  geef daar geen tijd aan..  Het is moeilijker dan je denkt. 

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

One thought on “Onzichtbaar aanwezig.”

  1. Geen mens kan voor een ander bepalen hoe lang jouw rouw duurt noch hoe die voelt. Dat is alleen aan jou.
    Ik begrijp dat je trots op haar bent en dat je, hoe blij je ook bent met je leven, uitkijkt naar een weerzien met haar – ooit. Dat ze altijd bij je blijft, deel zal zijn van je leven.
    Dat moet ook en dat mag ook. Koester haar, dat verdient zij en dat verdien jij zelf ❤

    Like

Geef een reactie

