Dag mooie prinses 

Daar sta ik in de stromende regen aan je graf,  mijn god meisje wat mis ik je toch.  Ik hoop zo dat er iemand is daarboven die voor je zorgt,  dat er kindjes zijn waar je mee kan spelen.  Dat er iemand je kan troosten als je even verdrietig bent.  

Ik gebruik een tas om op te zitten,  met de paraplu instabiel door de wind boven mijn hoofd kijk ik naar je glasplaat,  nog steeds ben ik blij dat we dit roze hart voor je hebben laten maken.  Nog steeds vind ik jouw plaatje de mooiste van allemaal. Met een mooie afdruk van je kleine teentjes.  10 perfecte teentjes die nooit een stapje hebben mogen doen,  nooit een schoentje aan gehad hebben. Maar die wel even heen en weer wiebelden toen je ons wilde laten weten dat je er was.  Wát een moment was dát!  

Ik lees inmiddels op de automatische piloot je  naam maar het doet me vandaag even niets.  Ik hoef je naam niet te zien op een glasplaat om te weten dat ik van je hou.  Om te realiseren dat je niet bij ons bent.  

Dat ik minder vaak bij je kom betekent niet dat ik minder van je hou.  Het betekent dat ik niet perse de drang meer heb de pijn steeds weer opnieuw te beleven omdat ik anders bang ben je te vergeten.  Inmiddels na bijna 5 jaar weet ik dat ik je nooit zal vergeten.  De ene dag met pijn de andere dag zonder pijn. Of eigenlijk zonder heftige pijn.  De pijn die plaats heeft gemaakt voor trots.  Want mijn prinses wat ben ik trots op jou 

Ik ben er van overtuigd dat je bij ons bent, overal waar we gaan.  Dat je groter groeit zonder dat we het merken.  Ook jij gewoon je ontwikkeling doormaakt net als je broer.  

Hoe graag ik zou willen dat je bij ons mocht opgroeien,  hoe graag ik nog 1 minuut met jou in mijn armen zou willen,  ik weet dat dat dat nooit meer gaat gebeuren.  Maar elke dag die voorbij gaat is een dag dichterbij jou.  Ooit zullen we samen zijn en mag ik je weer vasthouden.  Daar ben ik van overtuigd 

Lieve prinses,  nog een paar dagen dan wordt je 5, ik hoop dat er ook daarboven slingers en ballonnen voor je hangen over 3 weken,    Hier in ieder geval wel.. 

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

Geef een reactie

