The end

oliver

 

Dinsdag middag rond de klok van 14.00 valt de deur achter me dicht. Een traan die langzaam over mijn wangen rolt probeer ik ongemerkt weg te werken, de brok in mijn keel krijg ik niet weg.
Zo snel als ik kan loop ik naar de auto om vervolgens daar in huilen uit te barstten.

6 jaar.
6 jaar geleden ben ik begonnen bij S.Oliver. Een ontzettend warm, liefdevol en begripvol bedrijf. Een bedrijf wat motiverend is naar het personeel.
1 februari 2010 komen we met heel Nederland bij elkaar voor een grote onboarding
Van der Valk Houten moeten we naar toe. Een hotel waar we nog vaak terug komen met S.Oliver.
In de vroege ochtend om 06.00u vertrek ik van huis om me een weg te banen door de hoeveelheid sneeuw. Iets na 11.oo u arriveer ik.
Gelijk vanaf minuut 1 voel ik me thuis, een warm bad waar ik zeker kan aarden.

Daar word duidelijk dat V&D Zwolle “mijn”plekje word.
Waar ik me een dag later zal melden om te beginnen. De eerste periode was wat lastig. Ik had nul ervaring in detailhandel en met de collega die aan mij gekoppeld was, klikte het niet. Nadat zij en ik uit elkaar zijn gegaan ging het stukken beter. Ik had inmiddels mooie vriendschappen ontwikkeld op de vloer. Mensen waar ik mijn leven voor zou geven.
Het voelde echt als mijn winkel en ik vergroeide met S.Oliver, als ook met V&D
Dat de winkel echt zou sluiten kwam alsnog hard aan. Daar ik dinsdag nog alles in het magazijn had gezet met de gedachte: als het weer de vloer op kan, kan ik het zo terug hangen.. Kwam iets na 16.00u het definitieve bericht , geen doorstart.
Ik zal deze kleding en accessoires niet meer in mijn handen hebben.

Ik ben zelden zo ontvangen op een nieuwe werkplek. Vanaf de eerste dag had ik er plezier in. Geen dag ben ik met tegenzin naar Zwolle gereden. Wat een mooie mensen werken er binnen V&D , ondanks dat ik er wel een paar flink vervloekt heb in de afgelopen jaren hou ik stiekem best van ze. En ze zullen mij ook vast vervloekt hebben.
Ik zal ze missen. Met pijn in het hart heb ik afscheid van ze genomen.

Voor nu ligt er een andere uitdaging.. een open toekomst. Een nieuw hoofdstuk waarvan de bladzijde nog geschreven moet worden.
Gelukkig ben ik nuchter genoeg te beseffen dat er meer is dan werk. Zoals iemand ooit tegen mij zei: Werk is bijzaak. Je gezin heeft prioriteit. En dat is zeker zo.

Lieve collega’s nogmaals BEDANKT voor 6 fantastische jaren!
Bedankt dat ik mijn tranen mocht laten zien als ik het even moeilijk had, Bedankt voor jullie steun. Bedankt voor jullie luisterende oren. En voor jullie hulp. Want eerlijk is eerlijk. ook jullie hielpen mee voor fantastische resultaten voor S.Oliver.
Ik zal jullie missen.

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

Geef een reactie

