poli 12

Anders loop je nog even naar de afdeling gynaecologie, zei de verpleegkundige.
Ach nee , zo belangrijk is het ook weer niet reageerde ik een beetje schoorvoetend. Ik ga later wel een keer of ik bel volgende week wel even.
Ik wilde mijn kleine manneke niet alleen laten.
Maar ja,  hij sliep wel lekker en ik zat mij al een uur te vervelen op de tuinstoel naast zijn bed.. En ik ken mezelf, ik bel toch niet.
Beetje zuchtend en steunend besluit ik toch maar de lift van de vierde etage naar de begane grond te pakken, links de hoek om, gang uit einde van de gang Poli 12 . Ik kan de weg in het ziekenhuis wel dromen na alle bezoeken van de laatste jaren.

Terwijl ik op de poli ben, kom ik er per ongeluk achter dat iemand uit mijn kennissenkring zwanger blijkt.. en niet van een eenling maar van een tweeling!
Wauw! die had ik even niet aan zien komen omdat het ook niet 1 moment in mij opgekomen was , zij daar zaten voor de gynaecoloog. (deze poli zit naast de poli voor opname gesprekken, en ik ging er klakkeloos van uit dat zij daarvoor kwamen)
Ik ben blij en verbaasd tegelijk.  Wauw een tweeling. We kletsen nog wat voor ik weer terug ga naar Mees
Ik loop een beetje dromerig terug naar de kinderafdeling waar Mees ligt. Met veel plezier kijk ik terug op mijn eigen tweelingzwangerschap. Terwijl ik “het zwanger zijn” verschrikkelijk vind, vond ik dit toch echt een hele fijne zwangerschap.
De eerste zwangerschap, gelijk een tweeling. Zo mooi. Zo bijzonder.
Bijzonder vond ik de interactie in de buik mee te maken. Annelin* die driekwart van de buik in beslag nam, Rowan die ergens opgefrommeld in een hoekje lag , en met alle kracht Annelin* probeerde te schoppen om zo ruimte te creëren voor zichzelf. Maar denk maar niet dat Annelin* ook maar een milimeter opschoof.
Genoten heb ik van alle echo’s . Genoten van alle CTG’s
Ondanks dat het soms zwaar vermoeiend was.
Ondanks mijn extra 38 kilo.
Ik kan met nog herinneren dat een buurman tegen me zei: ach meissie meissie wat doe’j hier nou in de winkel, had mij e’beld, dan ha’k dat brood veur oe met e’neum.. Lief, maar dat was juist het enigste wat ik nog wél kon. Letterlijk werd ik nagestaard in de hoofdstraat van een stad in de buurt. Gewoon omdat ik zo dik was.
vergis je niet.. Een tweelingzwangerschap kan met 20 weken al net zo zwaar zijn als een eenling zwangerschap van 40 weken
De tweeling, wat had ik ze graag samen gehad.
Regelmatig zijn mensen wat angstig, afstandelijk of zeggen sorry als ze me vertellen zwanger te zijn van een tweeling.
Waarom? Waarom sorry? Ik snap het niet. Tweelingen komen zo vaak voor.. Geen sorry! GENIETEN! Dat moet je doen!
Dit stel vertelde het mij heel enthousiast , zo lief. Oprechte blijdschap en niet angstig om te vertellen dat het er twee zijn! Misschien hadden ze er ook helemaal niet aangedacht hoor maar daardoor was het fijn,  kon ik ook oprecht blij zijn.
Juist in de situaties als mensen al sorry zeggen of beginnen met : ik moet je wat vertellen…dat is gelijk al lastig 

Met alle liefde had ik nog een tweelingzwangerschap willen beleven. Wat heb ik genoten in 2011 om die 4 trappelende voetjes, 20 kriebelende teentjes en die grijpgrage handjes te mogen voelen in mijn buik. Ondanks dat we allemaal weten hoe het afgelopen is ben ik nog elke dag dankbaar dat ik deze 9 maanden heb mogen ervaren. Ik zou het zo weer over doen.
Dankbaar voor alle momenten ze met lieten weten dat ze er waren. Ondanks dat ik ze soms vervloekt heb terwijl mijn ribben midden in de nacht het doelwit waren van hun gevecht.

Ik plof weer in de tuinstoel naast mijn lieve kleine Mees. Die nog steeds ver in dromenland is en niet gemerkt heeft dat ik weg geweest ben
En stiekem denk ik.. De tweelingzwangerschap was toch echt de leukste van de 3.
Sorry guys

 

 

 

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

One thought on “poli 12”

Geef een reactie

