Schooltijd

En dan is het lang verwachte moment daar..
Onze grote vent mag naar de basisschool.
Waar ik voorheen de dag kon bepalen word dat nu bepaald door een 4-jarige.
Hij bepaalt de tijden waarop ik boodschappen kan doen, de was kan draaien, even snel kan stofzuigen tot de ritme’s van zijn broertjes.
Alles draait nu om de schooltijden.

Waar ik verwacht had dat het 1 groot drama zou worden , met name de eerste week, gaat het eigenlijk bovenverwachting goed. Zodra de jas aan de kapstok hangt, ben ik al uit beeld..
Ik probeer me nog een weg te worstelen door de kindermassa voor een kusje en “een tot vanmiddag” maar eigenlijk word ik al niet meer gezien.
Na een vluchtig kusje en een Jahaa mam, Doei.. worstel ik me weer met een maxi cosi en een 14 maand oud manneke , die het overigens allemaal reuze interessant vind daar, een weg terug naar de auto. (vandaag tenminste)
Ik ben nog langer bezig met zorgen dat iedereen in en uit de auto komt dan de daadwerkelijke tijd die ik doorbreng in de school.

Op de 2e dag komt meneer thuis met een vriendenboekje, totaal geen idee wat de bedoeling er van is geeft hij het aan mij met de woorden:
Deze moet je voorlezen.. Ik leg hem uit wat een vriendenboekje is en hij wil er ook 1..
Op diezelfde middag word mij ook direct gevraagd of hij mag komen spelen bij een jongetje uit zijn klas.
Oei, hier had ik totaal nog even geen rekening mee gehouden en gelijk heb ik angst voor een epileptische aanval tijdens zijn speeldate. maar tegelijkertijd bedenk ik me dat de kans dat het niet gebeurt groter is dan het wel gebeurt. En daarnaast wil ik hem deze dingen niet ontnemen.
Hij heeft plezier, hij heeft pret. Hij heeft het naar zijn zin op school en als ouder kan je daar alleen maar ontzettend blij mee zijn.

Trots ben ik op ons kereltje, hoe anders had het kunnen zijn als zijn hersenen zouden werken zoals hoort bij zijn “ziektebeeld”
Trots op ondanks alles wat hij de afgelopen 4 jaar heeft moeten doorstaan, zo sterk is.
Een gewone schooltijd kan hebben, en niet anders is dan andere kindjes.

 

 

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

Geef een reactie

