Zuchtmama

Tijdens mijn eerste zwangerschap nam ik me voor geen zucht mama te worden.
In de winkel waar ik werk hoor ik vaak genoeg moeders continu zuchten en mopperen op hun kroost.

Ik nam me voor lief, begripvol en een super mama te zijn. Met 2 kinderen in aantocht wist ik dat ik bepaalde dingen zou moeten opgeven maar dat kon me niet veel schelen.
Ik wilde kostte wat kost alleen mopperen als nodig was en niet de hele dag zuchtend van zelfmedelijden door het huis lopen. Ik probeer meestal dingen positief te zien en wil de kinderen een positieve opvoeding geven.

De derde zwangerschap is geweest,  ons vierde kindje is geboren en vandaag ben ik de zuchtmama die ik verafschuw.

Bij kinderen zit een soort sensor die precies aanvoelt wanneer mama niet fit is, er word om aandacht gevochten,  er worden dingen moedwillig stuk gemaakt en de hele dag hoor ik niks anders als mama wil je me helpen, terwijl je net met je ene hand een baby voedt en je andere hand je 2e zoon voorziet van zijn dagelijkse portie fruit.

Mama vince pakt alles af!, mama ik Was daarmee!! Met als gevolg oorverdovend gebrul van de ander.. Mamaaaaaaaa!
De koffie die ik voor mezelf gemaakt heb word weer weggegooid. Het broodje wat ik gesmeerd had,ligt uit te drogen op tafel te wachten tot er een hap van genomen wordt.

Heel even loop ik weg, ga op de wc zitten en doe mijn handen op mijn oren. Even niks,  even stilte. 2 minuten. Precies genoeg voor een diepe adem teug,  op te laden, om vrolijk glimlachend terug te komen en opnieuw te beginnen..
Waar binnen no time alles weer van voor af aan begint.
Voor de 5 minuten gepasseerd zijn hoor ik mezelf weer zuchten

Oké dan maar even een zuchtmama voor een dag. Morgen weer een nieuwe kans. 

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

Geef een reactie

