Je hoort er altijd bij

Moet jou naam ook op het kerstkaartje?

Je bent voor ons gewoon onderdeel van het gezin,  we houden van jou niet minder als van rowan vince of mees.
Even belangrijk is het onderhouden van jouw plekje als het verzorgen van de jongens

Maar toch zet ik jou naam er niet op.
Dat steekt. Het lijkt of ik je verloochen.
Alsof jij niet bij ons hoort, verleden tijd bent.

Een dillema,  wat eigenlijk geen dillema zou moeten zijn.

Tuurlijk hoort jou naam er op. Net zoals op de geboortekaartjes van je broertjes zou jou naam nu ook geschreven moeten worden. Niet alleen op kerstkaartjes maar op alle kaartjes die we versturen

Waarom schrijf ik dan toch maar 5 namen op..?
Omdat anderen het raar vinden je naam te lezen terwijl je niet leeft?
Bang voor de reactie van anderen?
Of omdat het nog steeds taboe is.
Een overleden partner zet je immers ook niet op de kerstkaart. Toch?
Voorgaande jaren schreef ik een hart onder de namen,  sommigen zullen het “begrepen ” hebben maar het was meer voor mezelf.
Ik wist dat ik jou daarmee bedoelde en je niet vergat.

Elk jaar zal dit een vraag voor mezelf zijn die zich keer op keer afspeelt in mijn hoofd.. Wel of niet,  wel of niet
Ik zou graag willen maar besluit het niet te doen.
Dit jaar niet.

De kaartjes zijn verstuurd en ik heb nu al spijt..

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

2 thoughts on “Je hoort er altijd bij”

  1. Ach gos, Lin … ik denk dat iedereen die jou kent, weet dat ze er altijd bij hoort, dat je haar nooit zult verloochenen.
    Ze blijft voor altijd je oudste kind, je dochter. Ik hoop dat je je spijt kunt laten varen – je helpt er jezelf niet mee. Volgend jaar weer een hartje ❤

    Like

  2. Tjee
    Ik Zou ook of idd een hartje of gewoon de naam er bij zetten
    This en blijfd je kind je eigen vlees en bloed ook al is ze er niet meer en ook al vinden anderen dat raar of uit fen boze ik persoonlijk zou het gewoon doen echte vrienden /mensen die van jou houden acepteren dat wel

    Heel veel sterkte er mee
    En Vergeet niet thid en blijfd je kind of ze nu hier op aarde is of daar boven

    Like

Geef een reactie

