Welkom terug mooi mannetje

Je was een tijd weg,
Niet meer het kleine mannetje die ik kende, niet meer het vrolijke,  goedlachse en ondeugende jongetje
Ik kan niet omschrijven hoe blij ik ben dat je er weer bent

Je was wel bij ons maar ik kende jou niet. Totaal van me vervreemd.
Door je medicijnen leek je in de verste verte niet op het jongetje van 3 voor je epilepsie begon.
Het mannetje waar ik zielsveel van hou, voor door het vuur zou gaan en hemel en aarde zou bewegen

Vele tranen zijn over mijn wangen gerold.
ik wist het niet meer.
Het enige dat jij kon, was boos zijn, schreeuwen en op de bank liggen.
Waar was je?

Vele opties zijn door mijn hoofd geschoten.
Had je de moeite met de situatie accepteren? Was het onbegrip? Was ik echt een stomme mama? Wilde je echt zo graag weg? Je hebt zelfs dingen gezegd die ik niet ga herhalen

Gelukkig geen van bovenstaande, het waren je medicijnen die je deden veranderen in een klein monster, een monster die al je leuke kanten als sneeuw voor de zon lieten verdwijnen

Na vaak te horen hebben gekregen
“dat doet hij bij ons nooit / bij ons is hij altijd vrolijk”
kon ik wel door de grond zakken, deed ik het dan echt allemaal zo verkeerd?
Harder kon ik niet geraakt worden.
Totdat de arts  zei: Thuis kan en mag hij zijn wie hij is, mag hij laten zien wat hij voelt. Hoeft hij zich niet vrolijk of groot te houden. Dat was fijn, deze eye-opener , deze erkenning was ik nodig.

Na verandering van medicijnen., gaat het veel beter.
je aanvallen blijven tot nu toe uit.
Je bloeit weer op!
Je straalt weer wanneer je me “les” geeft over robocar poli. Je bent weer enthousiast.
Fijn, zo fijn. Er is weer rust.
Rust bij ons maar volgens mij ook in je hoofdje

Gepubliceerd door

linnie03

Ik ben Linda Moeder van 3 prachtige kinderen.

Geef een reactie

